Tuesday, November 7

Chapter by Chapter II

Chapter IV: Makanan itu aku yg punya


Smalam Cyberjaya hujan lebat + petir sabung menyabung + guruh berbunyik seperti genderang mau perang dr petang. Since aku ngan Yang puasa smalam kitorg pon pegi bukak puasa kat Padi Cafe, kedai baru area Prima Avenue tu....ala, kedai yg aku cakap aku nampak banner dier kat tepi jalan tu. Dlm kepala aku dah rancang nak makan roasted duck (diorg cakap sedap).....nyum nyum nyum.

Jalan nak pegi situ takde la susah sgt (tp pusing² gak la carik jalan nak Prima Avenue tu). Parking limited pastu ader 2 choices utk kedai, Padi Cafe ngan Old Kopytiam. Since cuaca agak sejuk smalam, kitorg order la hot drinks kat Old Kopytiam. Yang ordered mee kari from tat Old Kopytiam while me in the other hand choose to ordered roasted duck with rice + mushroom soup from Padi Cafe.

Verdict:

  1. Roasted Duck with Rice : Tasteless, itik dier x best, sayur kelihatan agak pelik
  2. Mushroom Soup : Garlic bread dier rasa lain mcm skit
  3. Mee Kari : Best giler....sampai Yang bley hirup kuah dier begitu shj. hahahahahaha
  4. Hot drinks (Hot Choc & Coffee) : Sedap lagi kopi kat terminal
  5. Price : Munasabah la.....
  6. Lokasi : Lengkali lukis map betul² la skit.



Chapter V: Aku ke itik itu?

Sebab semalam tension ngan dinner aku, ari nih aku nak layan hidup aku dr kaca mata seekor itik.


7/11/2006, Selasa

08:00 am


Keluar dr reban....hmmm, kat maner plak aku letak mangga reban nih ??? Mula kan perjalanan ngan lafaz Bismillah. Kete byk lak ari nih. Tgk² gaya ada harapan lambat sampai ke tpt mengais.

08:30 am

hmmmm.....late as expected. Tgk kiri tgk kanan, line clear !!!! syhhhhhhhh.....senyap² aku masuk opis. Duduk kat port kaisan, what r ya waiting for??? Start la mengais.

09:15 am

Ader meeting plak ngan big boss itik. Aku tgk paruh big boss itik nih semacam je, taruk silicon ke hapa.

Isi² penting meeting ngan big boss itik:

  1. Cerita pasal sejarah silam big boss itik (+/- 30 minutes)
  2. Cemane nak idup pas big boss itik dah takde (+/- 10 minutes)
  3. Kakak big boss itik ader kat umah dier....so cite pasal dier lak (another 10 minutes)
  4. Hal² berkaitan ngan kerja (2 ½ minutes dgn kadar percakapan 5 patah perkataan utk setiap 10 seconds)

10:30 am

Big boss itik dtg, kasi tau dier off the whole evening. The whole evening???? jeng jeng jeng. Aku ngan itik² yg lain tersenyum riang.

11:00 am

Kronologi aku dan big boss itik:

  • Big boss itik dah nak balik umah. Aku plak dah nak start blur.
  • Big boss itik kata call dier kalau ader aper². Aku plak kata aku call dier bulan depan je la.
  • Big boss itik pandang bilik dier. Aku plak pandang pintu opis.
  • Big boss itik dgn sabar berjalan ke pintu opis. Aku plak tak sabar² nak tunggu dier keluar dr pintu opis.
  • Big boss itik kuar dr opis, aku plak trus pegi kacau itik² lain buat keje.

Hidup ini mmg indah !!!!

12:10 pm

IM - Itik Misai
AI - Aku

IM : jom
AM: jom pegi maner?
IM : maner lagi time² camnih?
AM: snooker?
IM: bongok....ader lak main snooker tgh² hari buta nih. Pegi lunch laaa
AM: kat maner?
IM: terminal laaaa...mana lagi?
AM: kete aku kete ko?
IM: kete aku la....itik² lain x de ari nih
AM: nak singgah maner² ke nanti?
IM: byk tanye la ko nih. jom cepat
AM: aku puasa ari nih...hahahaha
IM: hampeh.....dasar itik sungguh la ko nih


12:30 pm - 01:00 pm

Hibernate Mode: Activated

message: Itik yg anda carik tidak dpt dihubungi. Sila tinggalkan pesanan selepas bunyik "tut". tuuuuuuuuuuuuuuuuuuut............


04:00 pm

Hmmmm......maner itik² lain nih. Takkan sume pegi layan talk tu??? Pegi kacau itik misai pon best gak nih....tp asal aku tgk muka itik misai nih semacam je ari nih????


05:30 pm

Wahhhhhhhhhhhh........laju je itik² nih time balik. Takde pandang² belakang lagi. Cukup je time sume ilang. Bagus itik² sekalian.


06:00 pm

Venue: Opis Itik, Cyberjaya
Weather: hujan sepoi² bahasa + ribut petir di satu dua tempat

"Mengikut kajian, itik jantan lebih mudah di sambar petir 5 kali ganda berbanding itik betina"
- National Geographic


Aku tak pernah pecaya kajian² yg remeh temeh. Cthnya:

  1. Itik betina berkelip 2 kali ganda lebih dari itik jantan
  2. Kalau seekor itik itu makan terlalu byk lobak merah, dia akan bertukar kaler menjadi kaler oren
  3. Secara averagenye, seekor anjing ader penglihatan yg lebih baik dr itik


moja: Jgn salahkan itik kalau tukang masak tu tak reti nak masak itik tersebut

0 Org Dah Pangkah!:

Copyright © 2005-2010 Moja's World | All Right Reserved
Best viewed with Internet Explorer 6 and above, Firefox 3.0 and above
Last Modified: February 10, 2010