Friday, December 22

Terkonang Maso Kocik² Dulu: Season 1

tadi sembang² ngan Yang. Mcm² citer kuar, skali aku tercerita la pasal aku time kecik² dulu. So, aku pikir ader baik aku kongsi citer nih ngan ko skali.....cam org putih kata, sharing is caring (betul ke?)

Prologue:

Ko penah main teng teng? ala......teng teng, bukan teng beng. Teng beng tu budak yg kuat nangis. Teng teng tu sejenis permainan budak pompuan. Nak main dier kene lompat² skit, so kalau nak main kene la sengseng skit kain tu. Tu pasal aku suka tgk budak pompuan main teng teng hahahahaha. Slalu kalau budak pompuan main teng teng, aku mesti lepak skali dekat² diorg sama kudin sebab adik pompuan aku pon main skali. Mak aku suh aku ngan Kudin tgk² dier. Mcm la kitorg takde keje lain nak buat (actually, mmg takde pon)

Satu ari, adik pompuan aku pi la main teng teng seperti biasa kat padang belakang umah aku. Aku darjah dua kot kalau tak silap aku, kudin lak tadika. Aku ngan Kudin lak malas nak follow sebab ari tu kitorg tgh rancang nak main pestol ceri.
Ko tau pestol ceri tak? Tatau gak??? Hape punye koro la ko nih.....takpe, next time aku cite pasal pestol ceri lak. back to story.....

Tgh aku ngan Kudin buat persiapan utk main pestol ceri, skali adik pompuan aku balik umah nangis
². Aku ngan Kudin terkejut la....asal lak la adik pompuan aku nih nangis². Skali dier cite masa dier main teng teng tadi, anak lelaki jiran aku main skali. Nama anak jiran aku nih usop....dier sebaya Kudin. Aku tanya la aper usop dah buat. Adik aku cakap usop tackle kaki adik aku time adik aku sedang buat lompatan. Dgr je camtu, hati aku terbakar giler. Trus ajak Kudin sama adik pompuan aku pi padang balik. Sampai je padang aku tgk usop tgh srunuk main teng teng, membuatkan aku confius dgn jantina si usop nih. Ahhhhh...persetankan sume tu. Sampai² je kat situ, aku ngan Kudin trus pi tumbuk perut si usop nih. Berguling² dier.....aku ngan Kudin lak gelak kaw² nyer cam Salleh Kamil (pelakon samseng zaman mak aku muda² dulu) Kira² cam hero la pasal dah defend adik sendiri. Pas je abis kitorg gelak, aku ngan Kudin trus pi carik ceri utk bekalan perang kitorg.

Ptg tu, pas dah abis peperangan pestol ceri...kitorg balik la umah seperti seorg perwira yg baru balik dr medan peperangan. Mmg kotor giler la kitorg time tu, ngan muka celoreng
² kunun cam Rambo. Sampai je rumah aku tgk bapak aku dah tunggu. kitorg pon slambe je la masuk. Baru je lepas dr pintu tetiba kedengaran bunyik yg disusuli ngan rasa yg kurang best. Rupa²nya bapak aku rotan aku ngan Kudin ngan rotan panjang giler. Mmg sakit tak hengat laaaaaa. Usop dah mengadu ngan bapak dier cakap kitorg belasah dier. Pastu bapak dier pi cakap ngan bapak aku lak. Elleh....baru kene tumbuk 2 das kat perut dah kecoh, patut tadi aku ngan Kudin belasah je budak usop tu sampai koma (samseng giler aku time nih). Bapak aku lak bukan nak dgr cite aku, main rotan je. Mlm tu aku sama Kudin mmg dendam tak ingat la sama budak usop nih. Siap rancang nak ajak kawan² datang pi belasah budak Usop pagi² sok. Kira cam nak buat jenayah secara berkumpulan la nih, tinggal lagi takde buat skecthing² utk modus operandi je. Tp sok pagi bila jumpe budak usop tu, bley plak ajak pi main pestol ceri. Terus lupa smalam punya dendam. Tak istiqamah sungguh aku sama Kudin. Hapo punya perangai la hahahahahaha..........

moja: Kalau Kudin baca cite nih, sure gelak guling
²nyer la

0 Org Dah Pangkah!:

Copyright © 2005-2010 Moja's World | All Right Reserved
Best viewed with Internet Explorer 6 and above, Firefox 3.0 and above
Last Modified: February 10, 2010