Tuesday, December 26

Citer di hari Krismas

Ko penah masuk games punye tournament/competition? Tak kira la keciknyer or besar cam dinoso punye tournament, as long as nama dier games punya tournament. Aku ader pengalaman masuk games tournament nih. Pengalaman nih aku dapat suatu masa dulu (actually semalam baru aku merasa pengalaman nih).

Aku dapat tau pasal tournament nih ari Ahad ari tu. Tu pon pasal jenjalan ngan Raseed pas kitorg dah penat buat "lawatan" ke beberapa kedai accesories kete area Kelana Jaya & Shah Alam. Aku try la ajak Raseed sama Adi.

Qoute:

"Aku keje keje la sok" - Raseed

"Aku mmg nak join, tapi sok aku ader hal skit" - Adi

Chait......byk la korang nyer keje. Dating je keje korang, takde semangat gamers langsung. Last² sebab dah takde sape nak join aku, terpaksa aku pi sorang. Aku siap bawak joystick aku sendiri, pasal dr aper yg aku baca, gamers takkan kongsi joystick ngan org lain (kunun²nye la). Tournament nih start lebih kurang kul 2 pm, kat kedai game level bawah, Shah Alam Mall. Time aku datang tu, ader la lebih kurang 24 org contestants. Ader yg muda & ader yg dah agak berusia, kiranya aku tgh² la.....tak muda & tak tua. Utk tournament nih, kitorg main game Winning Eleven 10. Tournament nih jenis kalah-mati. Yg best nyer ko bley pilih nak main pakai team ape. Aku cam biasa la, musti pakai Arsenal punya.

1st round:
Moja vs Budak pakai snowcap: 3-0

2nd round:
Moja lawan seorg pakcik yg bawak anak dier: 4-2

note: Round nih yg aku rasa cam nak tempeleng je anak pakcik tu, annoying tul. Tau la bapak dier tgh lawan aku, jgn la bising².......ilang kosentrasi aku.

3rd round:
Budak rambut cacak² vs Moja: 1-2

Semi-final:
Moja vs Budak Skolah: 1(4)-1(5)

Aku kalah penalty time semi-final nih, siot tul. Amacam aku bley tertembak gagak lak last penalty tu pon aku tatau. Dapat la sekeping DVD game Winning Eleven 10 sebagai hadiah. Eventhough aku hanya dapat sekeping DVD game, aku tetap puas hati. Walaupun dah lama tak main bola kat PS2, aku still reached semi-final. Ala.....bukan kene bayar pon masuk tournament nih.....so nothing to lose la.

moja: Next time kalau ader aku mau join lagi, jaga baik arrrr ko budak skolah.

2 Org Dah Pangkah!:

Anonymous said...

aku ghase ko kalah ngan budak skolah tu... pasal ko pakai team arsenal... cuba ko pakai liverpool. musti menang beb... kikikikikik

Moja said...

ceh.....ala, mentang² la cuti skolah, ari² practice plak tu.....bley la dier menang.

steven jerat eh???? cam aku tau je sape ko nih. hehehehehe

Copyright © 2005-2010 Moja's World | All Right Reserved
Best viewed with Internet Explorer 6 and above, Firefox 3.0 and above
Last Modified: February 10, 2010