Thursday, July 31

Segmen Masak² Bersama Moja

Aper yg korang paling tak suka skali bila tiba masa memasak? Maksud memasak di sini bukanlah memasak maggi, air, nasik, main masak². Memasak di sini bermaksud memasak lauk pauk utk makan lunch, makan mlm ataupun makan tghmlm (slalunya mkn tghmlm hanya berlaku di kedai² mapley shj)

Smalam aku tolong wife aku masak utk mkn mlm. Woit, kenape aku lihat ko tersenyum² di situ? Tu nak mengkatak aku la tu. Tak elok betul. Anyway, masa aku sampai umah smalam, aku tgk Yang tgh bertungkus lumus membanting tulang memasak kat dapur (takkan masak dlm toilet plak kan? hapo la aku nih hahahahaha)

Oleh kerana aku nak jadik seekor seorg husband yg baik, maka dgn muka tak malunya aku mengofferkan diri andai kata ada aper² yg bley aku tolong.

"Takpe la, U pi la mandi dulu", dier kata.

"Ala, jap lagi I mandi la. So ada aper² tak I bley tolong", aku jawab.

"Hmmmm...camtu tolong tumbuk ikan bilis nih sampai hancur", dier plak jawab.

So aku pong tumbuk la ikan bilis tu. Giler bersungguh² aku tumbuk sambil tgk astro. Dlm 5 minutes, aku tgk ikan bilis tu tak gak hancur². Aku tumbuk lagi....2 minutes pastu tgk lagi skali tak gak hancur². Trus aku tanya wife aku dah ok ke tak (padahal dlm hati mmg dah tau tak ok lagi, cubaan melarikan diri nih sebenarnya). Dier kata kene tumbuk lagi. Trus aku pikir dlm kepala........

"Tetiba suggestion pi mandi tadi sound much better than tumbuk ikan bilis nih"

Anyway, dinner mlm tadi mmg best Yang. Eventhough begedil (ke pegedil?) tu cam lembik² skit. I ingat kene taruk tepung la.

Moja: mmg tak istiqamah betul aku nih bila sampai part keje² dapur nih hahahahaha

4 Org Dah Pangkah!:

Anonymous said...

oi... begedil ada taruk tepung ke?

Moja said...

mana aku tau. aku tak penah masak begedil, masak tolur mata kerbau aku tau la hahahaha

Anonymous said...

ya begedil kena taruk tepung. tapi pengadil tak payah, kerana pengadil bukan sejenis masakan.

Anonymous said...

hahahahahahahahahahahahahahahaha... encik amirul kena tolong wife masak? apa lauk letak ikan bilis tu encik amirul?

pegedil taruk kentang tak?

Copyright © 2005-2010 Moja's World | All Right Reserved
Best viewed with Internet Explorer 6 and above, Firefox 3.0 and above
Last Modified: February 10, 2010