Wednesday, November 14

Once upon a time in Korea - Day 04

Venue : Bilik 715, Lexington Hotel
Time : 20:45 Korean Time
Mode : Kepenatan yg amat sgt

Sedar tak sedar dah 4 hari aku kat Korea. Rasa cam dah get used to the weather kat sini walaupun asap yg kuar dr mulut dah mcm asap rokok. Asal cakap je kuar asap, cakap je kuar asap....kalau org tgk dr belakang confirm diorg ingat aku tgh mengisap rokok.

Ini hari ada lawatan sambil belaja (kunun² nya la) ke KIC. Sekali tgk dah cam lawatan time sekolah dulu la plak....siap kira baper ramai dah naik bas, panggil nama one by one. Takde la lama mana pon tour tu, tak sampai sejam dah abis. Pas lunch diorg cakap dah bley keje sendiri, so memasing sibuk buat plan. Aku, Brownies, Liu ngan Isaac buat plan nak jalan² kat Yongsan. Siap mintak Metro Line Subway route plan lagi kat Joanne. One thing bout Metro Line nih ialah dier connect sume kawasan dlm Seoul. And if I'm not mistaken, most of peoples in Korea used this subway.

Kat Yongsan nih, barang² electronic dier murah......well, sama je aku tgkkan. Tp Isaac sama Liu borong sakan sebab diorg kata sini murah giler. Isaac siap beli camera lagi. Around 3 pm, kitorang balik ke hotel.

Mlm plak, counterparts aku dr Thailand ngan Indonesia ajak pi Dongdaemun. Kat sini ada night market ala² uptown kat Malaysia. Mcm² mende bley dapat kat sini dr pisau rambo sampai la gading gajah.....mmg beso giler. Sempat gak la aku beli souvenir utk sume org. Price dier lak cam biasa la....standard price Korea. Takat ratus² won tak layan la....paling murah pon 1000 won. Di sini jugak aku dpt tgk kehebatan counterparts aku memborong. Kalah mak aku borong time raya hahahahahhahaha. Kat sini gak aku dpt tgk street performer perform. Siap ada stage lagi utk diorg. Lupa plak, fare utk ke sini dr Yeouinaru subway station ke Dongdaemun Stadium subway station lebih kurang 1000 won. Kan aku dah cakap, org sini mmg jutawan. Main ribu² je hahahahahahaha.

Moja: Sok cadang nak pi Nongdaemun night market la plak kalau tak penat :)

3 Org Dah Pangkah!:

salman ® said...

arigato...haitttt...eh tercakap jepun la plak. lupa ko kat korea. ehehe

iFaris said...

"Sempat gak la aku beli souvenir utk sume org"

Mana aku punya?

Anonymous said...

En Mojacoz!!

Belikan aku fridge magnet bole? Tolong la tolong la..macih..

Copyright © 2005-2010 Moja's World | All Right Reserved
Best viewed with Internet Explorer 6 and above, Firefox 3.0 and above
Last Modified: February 10, 2010