Tuesday, June 12

Terkonang Time Kocik² Dulu: Season One Finale

Sape suka tgk cite cartoon? cartoon yg aku maksudkan di sini adalah cartoon yg bebas dr unsur² kelucahan yg melampau, tak menyentuh soal² politic, senang cite bukan beratingkan 18sx, PG13, 18PL & terma² yg sewaktu dgnnya.

Time kecik² dulu, aku suka giler tgk cite cartoon. Waktu tu (tahun 80-an) cartoon² nih byk dr jepun, us dan tak ketinggalan cartoon Sang Kacil dgn Buaya terbitan Filem Negara. Cartoon yg agak top time zaman² tu ialah Thundercats, Voltron, Satria Baja Hitam (baja hitam???? cam takde nama lain nak taruk) Gaban, Transformers dan jugak Simba si singa putih. Ini bermakna pada zaman itu masih belum wujud lagi cartoon² seperti SpongeBob, Digimon, dan kalau tak silap aku, cartoon network pon blom ada lagi.

Yg (bukan Yang g/friend aku tau) ada time TV1, TV2 dan TV3. TV3 pon tak sume org dapat, salah satu tempat yg tak dapat TV3 adalah kg en.boss. Tu pasal en. Boss layan cite Big Foot je hohohohohoho. Ko penah tgk cite Big Foot? en. boss kata dier penah tgk & cite tu adalah cite kesukaan dier. Aku rasa en. boss tipu aku je, sebab dr 2-3 org yg aku tanya, sorang pon tak penah tgk cite tu. Ini bermakna en. boss cuba menipu aku (jahat en.boss nih)

Sebab minat sgt ngan cartoon Transformers, aku penah berangan² nak jadik sebijik Transformers. Transformers yg aku nak jadik adalah Transformers kete (tgk Yang, I mmg dr kecik dah minat kete). Cuma yg jadik masalah aku takde idea nak pakai nama Transformers aper. Tu je yg menghalang niat suci murni aku. Kalau tak, skang nih mesti ko kagum tgk aku bley bertukar menjadik seketul kete hahahahaha.

moja: Sape ada idea utk nama Transformers aku?

6 Org Dah Pangkah!:

Anonymous said...

engkau pakai nama itiktron je moja. kalau tak, pakai nama optimus itik.

Anonymous said...

pakai hydrobots je...okla tu...ala2 itik

Anonymous said...

ini trenpomers yang baik ke yang jahat? kalau baik ko pakai nama omoja supreme, kalau jahat ko pakai nama mega mojatron. kalau ko tak sure, ko pakai je la itiktron tu

Moja said...

siot punya kamal....main taruk je nama transformers aku. Bukan ko pon dulu nak jadik transformers ke? nak join geng decepticons kata ko....

Anonymous said...

Woit ko kutuk en. boss ek... Ada la citer big foot tu.. tak caya pi search. Tak jemput pun aku angkat dulang... hmmm...

Anonymous said...

Ye la... kocik2 bole la tengok citer katun... dah beso2 panjang ni nak buek apo laie... kawen la ye tak?... direnjis2 dipilis... ditepungi lah tawar... hai beras kunyit ditabur.... disiram si air mawarrrr

Copyright © 2005-2010 Moja's World | All Right Reserved
Best viewed with Internet Explorer 6 and above, Firefox 3.0 and above
Last Modified: February 10, 2010