Friday, May 25

Satu Post Yg Merepek

Hati rasa tak best. Badan rasa cam takde tenaga walaupun dah tido tak ingat dunia. Makan skit² je, maybe sebab aku dah perasan perut aku sudah agak ke depan skit (baca: buroi). Kepala asyik plak pening² je sepanjang minggu nih. Kalau ikut cakap org² tua, nih tanda² berbadan dua. Tapi since aku bukan kaum hawa & belom berkahwin, maka bley ditolak mentah² cakap itu org² tua.

Ader org cakap blog aku asyik merapu je. Takde info yg bley dpt, takde kebaikan, takde mende yg dier bley amik iktibar bila baca post² aku yg merapu tu. Siap email aku kasi tau tu.......then atas sebab kemanusiaan, aku pon balas email dier lebih kurang camnih:

Kehadapan En. P,

Terima kasih sebab antar email kat saya. Saya amat menghargainya, at least saya tau ada umat yg baca blog bodo saya nih.

Dlm email enchek, encheck kata blog saya nih merapu je lebih. Takde manafaat kat reader. Sekali lagi saya ucapkan terima kasih di atas comment enchek tu. Encheck juga ada kasi 2-3 soklan utk saya jawab. Since saya tak suka menghampakan org, saya jawab la soklan² encheck tu.

Q: Kenapa post² ko merapu je?
A: Aku punya blog, suka ati aku la

Q: Sebab tak dtgkan faedah, asal ko tak tutup je blog nih?
A: Sebab blog nih aku punya, dan seingat aku, bill internet aku yg bayar, suka ati aku la.

Q: Apa sebenarnya point ko buat blog nih?
A: Tempat utk aku berkata², melepaskan suma perasaan aku, tempat utk membuktikan yg itik (baca: org biasa) juga bley berkata².

Ape yg korang pikir bila tgk org sakit? Kesian, rasa simpati, kene layan elok
². Aper plak yg org sakit tu pikir bila dier sakit? Oh, aku sakit. So org kene layan aku elok² (nih sesetengah org sakit je tau, bukan semua). Well, adakah kerana ko sakit...ko boley marah org, maki org, carutkan org sesuka hati ko? Adakah kerana ko sakit, org kene bersabar ngan aper jugak gomelan ko, carutan ko, makian ko? Adakah kerana ko dlm kesakitan, ko bley channelkan kemarahan ko pd org yg amik berat kat ko dan since org tu amik berat kat ko, dier akan tahan saja kesabaran dier? Ko ada otak, so pikir sendiri.

Btw, post nih aku tulis dlm keadaan kepala yg pening giler, badan yg takde tenaga, otak yg penat & hati yg tensen. Since ini menunjukkan aku dlm kesakitan, ko kene tahan saja ngan gomelan, makian, carutan dan aper saje rasa ketidakpuasan hati aku since org sakit is always right.....at least it's true when it happens to you.

moja: Pada En. P, kalau ko rasa blog aku takde pekdah kat ko....adalah lebih baik bagi ko jgn baca blog nih lagi sebab aku takkan ubah cara aku. So get use to it.

4 Org Dah Pangkah!:

red said...

kuda belang mati tertambat,
mati tertambat dekat rim beskal,
usah dilayan budak tak cukup sifat,
silap silap ko sindri ilang akal.

red said...

bontot kuda berbelang belang,
mmg la belang sbb kuda belang,
ko dah tak nak kawan ngan aku lagi ke jang,
jgn sampai makan penerajang.

red said...

aku lapa nasik minyak la... bile bleh makan kat umah ko ek?

Mme RoSsé said...

ehem ehem...

bila nak blog pasal risik eh?

Copyright © 2005-2010 Moja's World | All Right Reserved
Best viewed with Internet Explorer 6 and above, Firefox 3.0 and above
Last Modified: February 10, 2010