Thursday, January 4

Bila di tadika dulu.....

#post kali nih bukan pengalaman aku. nih pengalaman dr 1 girl yg aku kenal.

Flashback lebih kurang 21 thn yg lepas..................

Nama saya *****. Kengkawan saya panggil saya ****. Saya bersekolah di tadika dekat² ngan umah saya. Rumah saya lak area² KL (tu je yg mommy saya kasi tau).

Dekat tadika saya ada byk kelas. Kelas saya plak ramai budak chinese. Dalam kelas saya duduk kat kerusi belakang. Walaupun duduk kat kerusi belakang, bukan bermakna saya suka main² atau tak minat belajar.......cuma kerusi yg depan² dah kene cop ngan budak² lain, tinggal lagi tak tulis Alif Lam Lam Haa je.

Satu hari time cikgu tgh ajar, saya termenung sorang². Kebetulan hari tu saya tgh boring sgt²......kawan² yg lain sume khusyuk dengar aper cikgu tu cakap. So utk ilangkan boring, saya pon mula la buat kolaj. Medium yg saya pakai ialah buku sekolah saya, gam, sharpener & cebisan² hasil dr pengasahan pensil saya. Tgh saya srunuk² buat kolaj, tiba² cikgu panggil saya.

"alamak, habis la.....sudah kantoi ngan cikgu"
, kata saya di dlm hati.

Cikgu tu panggil saya ke depan. Saya ingat nak kene marah, rupanya dier puji saya. Ingatkan kes tu dah abis takat tu, sekali cikgu tu bawak saya bersama hasil kolaj saya round sume kelas. Abis sume kelas kitorg round. Setiap kelas yg kitorg berenti cikgu saya mesti cakap suh murid² kat situ jadik creative cam saya. Srunuknyeeeeeeeeeeeeeee......................

Sampai sini saje cite saya, nanti ada masa saya cerita lagi. Sampai ketemu lagi di minggu depan, di hari & masa yg sama.......tataaaaaaaaaaaaaaaaa

Tamat flashback

moja: turned out this girl really become a creative girl.....seriously

3 Org Dah Pangkah!:

Anonymous said...

maaf la andai aku bertanya. apa tujuan/motif penulisan kreatif ko kali ni. aku hampir tidak memahami maksud/tujuan ko ni

Moja said...

hahahahaha....aku dah agak dah, musti ko bertanya punya. nak kasi ko angin, aku tanak jawab soklan ko tu...panas hati tak????

Anonymous said...

hihihihi ;;)

Copyright © 2005-2010 Moja's World | All Right Reserved
Best viewed with Internet Explorer 6 and above, Firefox 3.0 and above
Last Modified: February 10, 2010