Wednesday, September 27

Burppppppppp........

Burpppppp.......Alhamdullilah. kenyang sungguh buka pose tadi, pada hal makan skit je (serious john, skit je aku makan) sedar x sedar dah 3 ari pose. teringat aku time kecik2 dulu, cukup liat nak puasa. ader je alasan time tu. pening la, nak demam la, x sahur arrr, rase cam nak mati la......hai memacam hahahahaha. tu tak kira time nak sahur...lagi mcm2 alasan kluar.

cakap pasal sahur nih, teringat zaman sekolah dulu. time tu dok asrama, so pepaham je la lauk kat asrama tu. kalau kat hostel dulu, asal sahur je mesti ikan jaket (bukan takat keras nak mampus.....aku rasa kalau baling kat dinding pun sure dinding tu bley berlekuk) sama sayur kangkong masak air kicap. utk pengetahuan korang, dewan makan aku dulu giler cekai la. tukang masak tu pun rasenye tak sanggup nak makan apa dia masak kot. tu psl la time bulan pose dulu asal mlm je aku ilang.....aku balik rumah sebenarnye, bukan nye lepak kat kedai snooker alan (kengkadang lepak gak la). makan sahur kat umah lagi best......

time bulan puasa nih memacam aku leh tgk. kalau pegi surau time lunch tu, mesti nampak ramai je jemaah. bagus tul pd sapa yg meramaikan surau tu....tp yg aku pelik tu, asal ramai sgt muke yg x penah nampak? pelik2

bulan pose nih gak mende yang orang mesti pegi ialah bazar ramadhan. mcm2 ada.....cam kata pakcik astro tu. kebanyakan bazar ramadhan nih bukak dlm kul 4 pm lebih kurang dan slalunye peak hour dier around 6 pm. tapikan, ader skali tu aku nak pegi umah kwn aku (time tu +/- kul 4.15) aku ade ternampak 2-3 mamat melayu sibuk membeli belah kat satu bazar ramadhan tu. aik, awal tul...blom azan Asar dah start membeli belah? hai bang, x takut naik van mayat ke?

mlm2 bulan puasa nih, kebanyakkan surau @ masjid akan buat solat terawih. dan selalunye kita akan lihat masjid2 & surau2 itu penuh pada minggu pertama je. pastu makin kurang sampai la tinggal 3-4 rows je. cam kat tempat aku, moreh dier heavy2....ader beehoon la, mee goreng la, paling cikai pon nasik lemak yg kecik2 tu. yg bestnye....time semayang terawih tu, cukup je 8 rakaat ramai yg cabut. tinggal la 4-5 rows je lagi yg tinggal. tp time moreh asal ramai balik eh? sindri mau ingat arrrrr incik....

moja: sahaja aku puasa esok ari pada bulan ramadhan tahun ini kerana Allah Ta'ala...amin

0 Org Dah Pangkah!:

Copyright © 2005-2010 Moja's World | All Right Reserved
Best viewed with Internet Explorer 6 and above, Firefox 3.0 and above
Last Modified: February 10, 2010