Thursday, October 1

Digitalization

Member aku forward kat aku berita nih. Cam hampeh pon ada aku rasa.....

****

KEPONG: Orang ramai perlu memasang dekoder dengan anggaran harga RM300 apabila sistem penyiaran digital menggantikan analog diguna pakai sepenuhnya oleh Radio Televisyen Malaysia (RTM).

Menteri Penerangan, Datuk Ahmad Shabery Cheek, ia mungkin mahal pada peringkat permulaan kerana orang ramai perlu membeli dekoder bagi menonton televisyen tidak berbayar RTM dan tentunya membebankan golongan kurang berkemampuan.

“Namun peralihan kepada sistem digital adalah perlu, selaras dengan perkembangan dan kecanggihan teknologi penyiaran dunia masa kini,” katanya.

Bla bla bla bla...... (menunjukkan aku malas nak sambung baca)

****

Takpe la enchek shabery, saya mmg takde masa nak tgk tv1 sama tv2 pong. Tak reti nak layan kata² ataupon janji
² manis yg agak bias kpd satu pihak aje. Rakyat didahulukan? yeah right hahahahaha

moja: RM300 buat main kuda lagi pekdah dr beli decoder tu

1 Org Dah Pangkah!:

Dr House said...

RM300. Mak aih. Baik pakai astro jek.

Copyright © 2005-2010 Moja's World | All Right Reserved
Best viewed with Internet Explorer 6 and above, Firefox 3.0 and above
Last Modified: February 10, 2010